07.03.13

Kirikud

... kõikjal, kõikjal. Siiani nähtud kõik ühtmoodi kõrged (kuigi mitte tingimata suured), kulunud ja hämarad. Enamiku aastast vältavas kuumuses on need ilmselt head jahedad paigad. Luteri kirikuga harjunu jaoks ootamatult on toolid lahtised - eks vist katoliiklike pühade puhul tuleb välja viia, et kogu tunglev usklike hulk ära mahuks. Kokku olevat kirikuid ja kabeleid Maltal iga aasta päeva jaoks üks. Me räägime siinkohal 316 ruutkilomeetrist, eks ole... ehk siis mõni kirik või kabel on (vähemalt siin linnastunud piirkonnas, kus mina viibin) alati nähtaval, kui ringi kõnnid. Ja ma mõtlen tõsiselt, et ALATI.

Kirikud on suurejooneliselt andmebaasistatud aadressil http://www.quddies.com.mt/. Võib Androidi appi ka alla laadida ja puha.

Üldiselt seda ikka vist enne ei usu, kui ise koged, KUI nähtaval võib kirik ühes riigis olla. Minu suhtes misjonit pole tegema tuldud, kohalikega on ilmselt tegemist küll ja veel - eri andmetel 90-95 % maltalastest on katoliiklased (ja sama palju käib valimas - sellega ma küll ei taha väita, et neil kahel asjal mingi seos on, aga igatahes on mu meelest mõlemal juhul uskumatu fenomeniga 21. sajandi Euroopas).

Põhiseadusest vabas tõlkes:
Malta riigiusk on roomakatoliku usk. Selle institutsioonidel on kohustus ja õigus õpetada õige ja vale kohta. Roomakatoliku usuõpetus on kõigis riigi koolides kohustuslik.

Originaalis:
2. (1) The religion of Malta is the Roman Catholic Apostolic Religion.
(2) The authorities of the Roman Catholic Apostolic Church have the duty and the right to teach which principles are right and which are wrong.
(3) Religious teaching of the Roman Catholic Apostolic Faith shall be provided in all State schools as part of compulsory education.

Ja mina veel imestasin enne tulekut Malta kohta tudeerides, et oot-oot, alles 2011 lubati lahutus ning abordi eest saab 18 kuud vanglakaristust, mis värk on?! Oleksin kohe pidanud põhiseadust lugema, mitte alles kohapeal. Ilmselt on üllatusi veelgi oodata, sest põhiseadus on 79 lk pikk ja ma olen alles esimese juures.:)